Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

TEDx Prague 2018 - myšlenky hodné šíření

Již několik let na YouTube doslova hltám zahraniční konference TED Talk/TEDx  (Technology, Entertainment, Design). Denní dávku mám tak dvě nebo tři. Podle náročnosti tématu. Uspokojit mě v tomto smyslu není tedy úplně snadné. 

Loni jsem dostala účast na pražskou konferenci jako dárek k vánocům. Letos jako dárek k narozeninám. Loňské téma Krásný nový svět/Brave New World  v první řadě pěkně zarezonovalo s mou tehdy vydanou a dodnes neprodávanou prvotinou Hladce obrace nahodit sejmout. Proč se neprodává? No, protože podle ní se žádný krásný nový svět postavit bohužel nedá. Podle Aldouse Huxleyho, Brave new world/Konec civilizace ale také ne. Nicméně jeho kniha se stala snad vůbec největším literárním počinem dvacátého století a jak vidno i neutuchající inspirací. 

Z letošního názvu Kotrmelce, jsem byla nejprve trochu rozpačitá. Konotaci, kterou ve mně název vzbudil, jsem bez velkého přemýšlení zařadila k těm negativním. Vzpomeňme třeba úsloví: „Jeho život je samý kotrmelec.“  Někde jsem se též dočetla, že výraz kotrmelec skutečně přeneseně evokuje cosi nečekaného, nepovedeného, nesrozumitelného. Další moje obava z Kotrmelce byla, aby TEDx nebyl zaměřený příliš sportovně. Zkrátka nějak jsem letos měla pocit, že to spíš neklapne.

TEDx Prague 2018 následoval těsně po mém větším vystoupení v rámci jedné arteterapeutické konference. (Téma: Umění - Já - Terapie).  Svůj příspěvek jsem připravovala s knížkou Chrisa Andersona, Přednášejte  jako na TEDu, v ruce. Výsledek se dostavil. Ovšem bohužel před poloprázdným auditoriem. Nicméně všem, kteří přednášejí a mají obavy, že nebudou schopni dostatečně zaujmout své publikum, vřele doporučuji důkladné vstřebání tohoto mimořádně zajímavého a poučného manuálu.

Ne náhodou jsem tedy letos byla více soustředěná na formální úroveň řečníků. V této souvislosti mě zaujalo, že organizátoří zařadili do programu naší bývalou top basketbalistku Janu Veselou. Během její prezentace před nabitým sálem (cca 1000 lidí) jsem si znovu uvědomila, že někteří lidé se trémy  nedokážou tak lehce zbavit a že dramaturgové konference se rozhodli tenhle opomíjený nebo spíše trivializovaný problém záměrně vypíchnout. Po, v jistém smyslu, rozpačitém, ale naprosto autentickém příspěvku Jany Veselé, nám byl ještě nabídnut snímek TED Talk How I beat stage fright. Z nouze cnost dopadla opravdu na výbornou! Jakoby umocnila tu obyčejnou lidskou sounáležitost, kterou bylo celé letošní setkání nějak citelněji prodchnuté.

Druhá žena, která mě velmi zaujala  byla Kamila Petrovská. Mimořádně pozitivním, citlivým a vtipným způsobem představila svého Třetího rodiče - praktického průvodce nevlastním rodičovstvím. Jsem přesvědčená, že kniha by měla být povinnou četbou pro všechny, kteří vstupují do nových (ne)manželských svazků  a zakládají nové rodiny s dětmi  a často i s  partnery z předešlích (ne)manželských svazků.

No a do třetice všeho dobrého. Hrdinkou večera pro mne byla jednoznačně  krásná a odhodlaná novinářka Pavla Holcová, která se nebojí šlapat na paty Ndranghetě - největší a nejmocnější kokainové mafii světa. Celá ta oblast investigativní žurnalistiky má můj velký obdiv. Často si kladu otázku, kde ti lidé berou motivaci pro svou dnes a denně život ohrožující profesi, když společností jsou tak nedocenění. (Kdyby mě dokázali nějak využít, přidala bych se k nim.)

I přesto, že jsem zmínila pouze tři řečníky a jejich vstupy (celkem jich bylo čtrnáct), považuji celou letošní  konferenci TEDx Prague 2018 za mimořádně úspěšnou a podnětnou.  Užila jsem si ji od začátku do konce a ani vteřinu jsem se nenudila. A také, a to je velmi důležité, nekručelo mi hlady v břiše. 

P.S. O kom se tu nemohu rozepsat i když bych hooodně chtěla, je Anatol Svahilec. To se musí vidět!!

https://www.th-film.com/video/8242377733402442275247.html

Autor: Magdalena Westman | středa 21.11.2018 10:54 | karma článku: 7,23 | přečteno: 360x
  • Další články autora

Magdalena Westman

Arteterapie, psychoterapie, psychiatrie

Tohle bych považovala za logické pořadí základních pomáhajících profesí, které by člověk měl zvažovat, když má pocit, že se jeho vnitřní životní rovnováha rozkolísává a už na to sám nestačí.

18.4.2024 v 19:33 | Karma: 5,90 | Přečteno: 204x | Diskuse| Společnost

Magdalena Westman

Umělecké terapie jsou na vzestupu

Když dáte do Google vyhledavače např. heslo arteterapie, vyjede 339 000 odkazů. Když ale budete mluvit s lidmi v terénu, zjistíte, že obecné povědomí konkrétně o arteterapii je nízké.

31.10.2023 v 17:22 | Karma: 5,36 | Přečteno: 145x | Diskuse| Věda

Magdalena Westman

Co s výtvarnou výchovou na školách?

Volná reakce na článek Hudební a výtvarná výchova mají skončit. Nový plán školní výuky čelí kritice, by se možná dala využit i jako otevřený dopis Ministru školství Vladimíru Balašovi.

26.3.2023 v 19:07 | Karma: 6,37 | Přečteno: 368x | Diskuse| Politika

Magdalena Westman

Odpouštějme, ale nezapomínejme

Nedělní prezidentský duel na ČT potvrdil, že více lidí řeší dilema, zda to hodit kandidátovi s komunistickou minulostí.

23.1.2023 v 14:15 | Karma: 15,99 | Přečteno: 511x | Diskuse| Politika

Magdalena Westman

Demokracie mohou existovat jen za určité situace

Ve většině situací demokracie není možná. Do devatenáctého století údajně neexistuje jediný případ funkční demokracie ve velkém měřítku. V malém jsou popsané (kmeny, městské státy apod.).

2.1.2023 v 17:21 | Karma: 9,34 | Přečteno: 374x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradit ji může Havel

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:55

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy jako ministryně pro vědu a výzkum. Jméno...

Muž se nadýchal chemikálie, která unikla z tlakové lahve. Patrně jde o chlor

25. dubna 2024  13:45

Kvůli úniku neznámého štiplavého plynu zasahovali hasiči ve středu a ve čtvrtek v Gorkého ulici v...

Zastal se urážené kamarádky, schytal kopanec do hlavy. Policie hledá útočníka

25. dubna 2024  13:42

Pražští policisté pátrají po agresorovi, který v březnu v Karlíně napadl jiného muže. Incident se...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:40

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

  • Počet článků 96
  • Celková karma 5,90
  • Průměrná čtenost 1666x
Napsala jsem knihu Arteterapie - Od individuální zkušenosti ke kolektivním souvislostem (Magdalena Westman-Kocábová). Není to učebnice, nýbrž  příběh, o tom, jak jsem se na roli arteterapeutky připravovala a jak ji více než deset let vykonávám. Kniha má 232 stran, 119 odkazů na kvalitní literaturu a 150 obrázků. Odborníky je vysoce ceněná a čtenáři ji považují za čtivou, krásnou, inspirativní a hlavně nadčasovou. Byla bych moc ráda, kdyby se kniha dostala k širší veřejnosti, protože arteterapie je pro každého. A nejen jako psychohygiena a prevence duševních obtíží, ale je důležitá i pro správný seberozvoj. Kupte si knihu a přijďte na nějaký z mých víkendových setkání. Nebudete litovat. Více se dozvíte na www.labea.cz

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené knihy